Slabý Groma a prekvapivo silný Fiabáne. Ako sa darí kandidátom na primátora na Facebooku

Pozreli sme sa na profily kandidátov na primátora na Facebooku. Niektoré ukazovatele sú očakávané, niektoré poriadne prekvapili.

Dáta zo sociálnych sietí nie je možné dávať na rovnakú úroveň s profesionálnym prieskumom verejnej mienky. Výsledky z prieskumu od agentúry Focus si môžete pozrieť tu. 

Najsilnejší bol dlho Kapitulík, no mení sa to

Na sociálnych sieťach bol a stále je najsilnejší Martin Kapitulík. S Facebookom pracuje už dlho, v roku 2014 mal na profile toľko sledovateľov, koľko majú ostatní kandidáti teraz. Kapitulík s Facebookom aj dlhodobo pracuje na profesionálnej úrovni – prispieva aktívne aj mimo volebného obdobia, odpovedá na komentáre. Veľa investuje aj do platenej reklamy.

Peter Fiabáne začal s prezentáciou na sociálnych sieťach podstatne neskôr. Už vyše roka síce prispieva pravidelne, no jeho príspevky nemávali veľký dosah. To sa však mení.

Takto vyzerá prehľad štyroch hlavných kandidátov. V stĺpcoch zľava vidíte: Počet fanúšikov, počet nových fanúšikov, počet príspevkov, počet interakcií (dáta su za 1. až 12. október)

V septembri mal najviac interakcií Martin Kapitulík (5762), tento mesiac zatiaľ vedie Fiabáne s 2602 interakciami (dáta sú z 12. októbra). Na druhom mieste je v čase písania článku práve Kapitulík s 1962 interakciami.

 

Na treťom mieste je tento mesiac zatiaľ prekvapivo Ľudmila Chodelková (1057 interakcií), ktorá je v prieskume od Focusu na štvrtom mieste s veľkým odstupom. Na Facebooku však poráža Patrika Gromu, ktorý tento mesiac zatiaľ nezískal ani 900 interakcií.

Septembrové dáta.

Groma začal neskoro, neznamená to, že má malú podporu

Patrik Groma začal s komunikáciou na sociálnych sieťach neskoro, aj preto má dnes malý počet fanúšikov, len 916. Pre porovnanie, Fiabáne má 2275 a Kapitulík takmer 9-tisíc.

Neznamená to však, že by prieskum verejnej mienky, ktorý ho zaradil tesne na druhé miesto, zavádzal. Groma má s prehľadom najsilnejšiu outdoorovú kampaň – bilbordy, megabordy, citilighty. Sociálne siete sú však dôležitým prvkom kampane a bude zaujímavé sledovať, ako sa bude jeho profil vyvíjať.

Na Instagrame kraľuje Kapitulík

Väčšina kampane na sociálnych sieťach sa deje na Facebooku. Martin Kapitulík má však na slovenské politické pomery veľmi silný profil aj na Instagrame. Tam sa mu žiadny z kandidátov nemôže rovnať, ostatní majú ledva niekoľko stoviek sledovateľov. Kapitulík ich má vyše 5-tisíc.

Na Instagrame je všeobecne aktívna najmä mladšia generácie, Kapitulík teda môže vďaka tejto aktivite bodovať u prvovoličov.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here